Przesłuchania na stanowisko: muzyk prowadzący grupę II skrzypiec Orkiestry Symfonicznej.

Przesłuchania są trzyetapowe. Przesłuchania I i II ETAPU odbędą się  3 czerwca 2025r. /WTOREK/ o g. 13:30 w Sali kameralnej Filharmonii Śląskiej w Katowicach przy ul. Sokolskiej 2.

  • Warunkiem przystąpienia do przesłuchań jest posiadanie wyższego wykształcenia muzycznego (licencjat) w dniu przesłuchań;
  • Kandydatom zostaną udostępnione drogą elektroniczną materiały orkiestrowe przesłuchań po przesłaniu zgłoszenia, jednak nie wcześniej niż 5 maja 2025r.;
  • Informacja o dopuszczeniu do przesłuchań zostanie podana do wiadomości kandydatów drogą elektroniczną (e-mail) do dnia 5 maja 2025r.;
  • Kandydaci zobowiązani są do potwierdzenia swojej obecności na przesłuchaniach do dnia 2 czerwca 2025r. do g. 10:00 (w formie pisemnej najlepiej drogą elektroniczną na podany w informacji o dopuszczeniu do przesłuchań e-mail);
  • Wszyscy Kandydaci proszeni będą o obecność w siedzibie Filharmonii w dniu przesłuchania o g. 13:00 celem wylosowania numeru, który zdecyduje o kolejności przesłuchań;
  • I ETAP przesłuchań odbywa się za kotarą;
  • Filharmonia zapewnia akompaniatora (nie przewiduje się wcześniejszych prób z pianistą);
  • Filharmonia nie zwraca kosztów podróży i zakwaterowania;
  • O zakwalifikowaniu do III ETAPU przesłuchań wraz z harmonogramem koncertów objętych III ETAPEM kwalifikacyjnym kandydaci zostaną poinformowani osobiście lub pisemnie drogą elektroniczną ;
  • Rozstrzygnięcie III ETAPU konkursu nastąpi nie później niż 2 lutego 2026 roku
  • Wyłoniony drogą konkursu muzyk zostanie zatrudniony na cały etat w Orkiestrze Symfonicznej Filharmonii Śląskiej na stanowisku muzyk prowadzący grupę II skrzypiec Orkiestry Symfonicznej.
  • Filharmonia zastrzega sobie prawo zmiany terminu przesłuchania, odwołania lub unieważnienia przesłuchania bez podania przyczyny

Zgłoszenia wraz z CV uwzględniającym dotychczasową działalność i osiągnięcia artystyczne w tym skany dokumentów potwierdzających wykształcenie i dodatkowe kwalifikacje wraz z formularzem RODO prosimy przesyłać drogą elektroniczną na e-mail: agnieszka.zaak@filharmonia-slaska.eu wpisując w tytuł wiadomości PRZESŁUCHANIA NA II SKRZYPCE DO ORKIESTRY SYMFONICZNEJ

Ww. dokumenty prosimy przesyłać w formie załączników (preferowany format pdf )

Ostateczny termin przesłania zgłoszeń: 28 kwietnia 2025 r.

 

I etap:

Pierwsza część z kadencją jednego z poniższych koncertów:

  • W.A. Mozart, Koncert skrzypcowy nr 4 D-dur
  • W.A. Mozart, Koncert skrzypcowy nr 5 A-dur

Dwie kontrastujące części do wyboru z:

  • J.S. Bach, Sonaty i Partity na skrzypce solo

Wybrane orkiestrówki*

 

II etap:

Pierwsza część z kadencją jednego z poniższych koncertów:

  • P. Czajkowski, Koncert skrzypcowy D-dur
  • J. Brahms, Koncert skrzypcowy D-dur
  • L. van Beethoven, Koncert skrzypcowy D-dur
  • J. Sibelius, Koncert skrzypcowy d-moll
  • M. Karłowicz, Koncert skrzypcowy A-dur
  • F. Mendelssohn-Bartholdy, Koncert skrzypcowy e-moll
  • M. Bruch, I Koncert skrzypcowy g-moll

Wybrane orkiestrówki*

Partie solowe**

 

III etap:

Prowadzenie grupy II skrzypiec podczas realizacji wskazanych programów koncertowych z bieżącego repertuaru Orkiestry Symfonicznej Filharmonii Śląskiej.

 

*Orkiestrówki – partia II skrzypiec:

  • B. Smetana, uw. do opery Sprzedana narzeczona, od początku do 16 taktu przed literą A
  • W.A. Mozart, Symfonia Es-dur KV 543, cz. IV Finale, od początku do taktu 41
  • B. Bartok, Koncert na orkiestrę, cz. V Finale, od taktu 12 (górny system) do taktu 80; od taktu 265 do taktu 317
  • R. Strauss, poemat symf. Don Juan, od początku do 5 taktu przed literą D
  • J. Brahms, Koncert fortepianowy nr 1 d-moll, cz. III, od taktu 181 do taktu 188; od taktu 238 (litera E) do taktu 263
  • K. Szymanowski, II Symfonia, Finale (fuga), od numeru 48 do numeru 58

**Partie solowe:

  • J. Haydn, Symfonia fis-moll (Pożegnalna), cz. IV Finale, od litery T do końca
  • J.S. Bach, Pasja według św. Mateusza BWV 244, Zweiter Chor, Violino I, numer 51, Aria Gebt mir meinen Jesum wieder (górny system), cały (do numeru 52)
  • J.S. Bach, Oratorium na Boże Narodzenie, numer 41, Aria, cały (do numeru 42)

 

Ogłoszenie 

RODO

PARTNERZY