Przesłuchania są czteroetapowe.
I ETAP – odbywa się na podstawie przesłanych przez kandydatów nieprofesjonalnych nagrań utworów wskazanych w treści ogłoszenia. Zastrzega się że każdorazowo nagranie musi być ciągłe bez cięcia, z dobrze widoczną sylwetką. Nagrania dokonane przy użyciu telefonu (nieprofesjonalne) w formacie mp4 kandydat udostępnia Filharmonii w formie linku. Dostęp do linku jest ograniczony czasowo, w zakresie podanym w ogłoszeniu, jednak nie dłuższym niż wyznaczony termin postępowania konkursowego. Właściciel nagrania po tym terminie zobowiązany jest usunąć nagranie z sieci.
Przesłuchania II i III etapu odbędą się 17 LUTEGO 2025 /poniedziałek/ o g. 13:30 w sali kameralnej Filharmonii Śląskiej w Katowicach przy ul. Sokolskiej 2.
Warunkiem przystąpienia do przesłuchań jest posiadanie co najmniej statusu studenta w momencie zgłoszenia i w dniu przesłuchań;
Kandydatom zostaną udostępnione drogą elektroniczną materiały orkiestrowe przesłuchań po przesłaniu zgłoszenia, jednak nie wcześniej niż 9 stycznia 2025. Informacja o dopuszczeniu do przesłuchań zostanie podana do wiadomości kandydatów drogą elektroniczną (e-mail) do dnia 17 stycznia 2025
Kandydaci zobowiązani są do potwierdzenia swojej obecności na przesłuchaniach do dnia 14 lutego 2025 do godz. 10:00 (w formie pisemnej najlepiej drogą elektroniczną na podany w informacji o dopuszczeniu do przesłuchań e-mail);
Wszyscy Kandydaci proszeni będą o obecność w siedzibie Filharmonii w dniu przesłuchania o g. 13:00 celem wylosowania numeru, który zdecyduje o kolejności przesłuchań;
II ETAP przesłuchań odbywa się za kotarą;
Filharmonia zapewnia akompaniatora (nie przewiduje się wcześniejszych prób z pianistą);
Filharmonia nie zwraca kosztów podróży i zakwaterowania;
O zakwalifikowaniu do IV ETAPU przesłuchań wraz z harmonogramem koncertów objętych IV ETAPEM kwalifikacyjnym kandydaci zostaną poinformowani osobiście lub pisemnie drogą elektroniczną ;
Rozstrzygnięcie IV ETAPU konkursu nastąpi nie później niż 18 SIERPNIA 2025 roku
Wyłoniony drogą konkursu muzyk zostanie zatrudniony na cały etat w Orkiestrze Symfonicznej Filharmonii Śląskiej na stanowisku waltornia – zastępca prowadzącego (1 i 3 waltornia)
Filharmonia zastrzega sobie prawo zmiany terminu przesłuchania, odwołania lub unieważnienia przesłuchania bez podania przyczyny
Zgłoszenia wraz z CV uwzględniającym dotychczasową działalność i osiągnięcia artystyczne w tym skany dokumentów potwierdzających wykształcenie i dodatkowe kwalifikacje wraz z formularzem RODO i nagraniem prosimy przesyłać drogą elektroniczną na e-mail: agnieszka.zaak@filharmonia-slaska.eu wpisując w tytuł wiadomości PRZESŁUCHANIA NA WALTORNIĘ DO ORKIESTRY SYMFONICZNEJ
Ww. dokumenty prosimy przesyłać w formie załączników (preferowany format pdf )
Ostateczny termin przesłania zgłoszeń: 9 stycznia 2025 r.
Etap I – Preselekcja
- L. van Beethoven – VI Symfonia F-dur op. 68 “Pastoralna”; cz. III Allegro, takty 132-161
Partia waltorni I in F - C. Franck – Symfonia d-moll; cz. II Allegretto, takty 32-48; Partia waltorni I in F
- M. Ravel – Bolero – cyfra 8-9; Partia waltorni I in F
Etap II
- W. A. Mozart – Koncert waltorniowy nr 2 Es-dur KV 417 cz. I oraz II
lub
W. A. Mozart – Koncert waltorniowy nr 4 Es-dur KV 495 cz. I (bez kadencji) oraz II - R. Strauss – Koncert waltorniowy nr 1 Es-dur op. 11 cz. I
- G. Rossini – Uwertura do opery „Cyrulik sewilski”; takty 103-111; Partia waltorni I in G
- J. Brahms – Symfonia nr 3 F-dur op. 90; cz. III Poco Alegretto, takty 98-110; Partia waltorni I in C
Etap III – partie orkiestrowe:
- W. A. Mozart – Symfonia nr 40 g-moll KV 550; cz. III Menuetto Allegretto, takty 68-86 (bez powtórki); Partia waltorni I in G
- L. van Beethoven – Symfonia nr 7 A-dur op.92; cz. I Vivace, takty 86-105; Partia waltorni I in A
- J. Brahms – Symfonia nr 2 D-dur op. 73; cz. I Allegro non troppo, takty 454-485; Partia waltorni I in D
- J. Brahms – Symfonia nr 2 D-dur op. 73; cz. II Adagio non troppo, takty 17-27; Partia waltorni I in H basso
- P. Czajkowski – Symfonia nr 5 e-moll op.64; cz. II Andante cantabile, con alcuna licenza; takty 8-28
Partia waltorni I in F - G. Mahler – Symfonia nr 5 cis-moll; cz. III Scherzo, fragment I – takty 1-26; Partia corno obligato in F
- R. Strauss – Wesołe psoty Dyla Sowizdrzała op. 28; takty 6-20; Partia waltorni I in F
- K. Penderecki – Koncert fletowy, od nr 8 do 2 taktu po nr 9; Partia waltorni I in F